Bine ați venit la  ECONOMISTUL!
Săptămânalul comunității economico-financiare din România

Revista Economistul te ține la curent cu ultimele știri, informații, articole și analize din domeniile economic, financiar, academic național și internațional.

cultură
și civilizație economică abonamente
Fii alături de noi în mediul social online și devino fanul nostru pe rețelele de socializare!

Economistul.ro folosește cookie-uri
Cookie-urile sunt fișiere text stocate pe calculatorul dvs. pentru a face experiența navigării pe site mai eficientă și mai plăcută.
Prin continuarea navigării, confirmați că sunteți de acord cu folosirea cookie-urilor - află mai multe despre cookie-uri
Mergi sus
ECONOMISTUL
arhivă
print
a+
a-

Românii încă preferă să-și asigure mașina, dar nu și viața și sănătatea

Economistul nr. 16-17, 14 octombrie 2016


Românii încă preferă să-și asigure mașina, dar nu și viața și sănătatea

Dacă în ultimii ani piața asigurărilor s-a confruntat cu probleme din cauza crizei ce a debutat în anul 2008, societățile de brokeraj își consolidează poziția, tot mai mulți români înțelegând că apelarea la un broker de asigurări nu presupune costuri suplimentare și este o soluție în avantajul lor.

Alexandru Ivan: „Am înființat una dintre firmele de brokeraj de pe piață”Alexandru Ivan a debutat în business încă din ultimul an de facultate, în 1996, când, împreună cu doi colegi, a înființat una dintre primele firme de brokeraj de pe piața de capital (Bursa de Valori București și Rasdaq).
„Din această firmă, pe care am înființat-o în studenție cu cei doi colegi și care a însemnat ceva pe piață, fiecare a făcut o altă firmă și astfel au rezultat trei firme noi. În piața de capital am activat până în 2002, când am trecut în zona de banking, pe partea de trezorerie, la Raiffeisen. Piața de capital intrase într-o perioadă de declin, investițiile în piața de capital întârziau să apară. După o perioadă la trezorerie, am trecut, tot la Raiffeisen, pe partea de corporate în departamentul care se ocupa de finanțarea sectorului agricol și zootehnic. Am mai activat câțiva ani aici după care am făcut încă o schimbare. Am înființat o firmă de leasing de aparatură medicală (a doua de acest profil din România). După această experiență, m-am alăturat grupului Țiriac, inițial tot pe zona de leasing. Ulterior, am înființat, în cadrul grupului, firma Trust Brokers, care este un broker de asigurare și pe care o conduc din 2011”, declară Alexandru Ivan.

Apelarea la broker nu scumpește asigurarea

Din ce în ce mai ocupați, oamenii caută soluții care să-i scape de anumite griji și una dintre acestea s-a dovedit a fi brokerul de asigurare, care se ocupă de tot ce este necesar pentru o asigurare și poate fi un consultant permanent pentru client. „Intermedierea în asigurări s-a dezvoltat constant în ultimii 10 ani. Oamenii au înțeles că este mult mai ușor să îți faci asigurare printr-un broker decât direct. Pe brokerii de asigurare îmi place să-i asemăn cu avocații. Brokerul este acea entitate care ajută clientul să deslușească ițele contractului și stă alături de client pentru orice fel de asistență. Aceste servicii sunt gratuite. Brokerul este plătit de furnizorul de asigurări, prețul asigurării rămâne același când asigurarea este încheiată prin intermediul brokerului. În multe alte țări, beneficiarul asigurării își plătește singur brokerul. La noi, piața asigurărilor este puțin dezvoltată și oamenii nu văd utilitatea plătirii unui broker. Ar trebui să se înțeleagă necesitatea asigurării, dar în România sunt încă foarte mulți care plătesc câteva mii de euro asigurare pentru mașina pe care o țin în fața blocului, dar nu plătesc câteva sute de euro pentru asigurarea de viață sau de sănătate. E nevoie de asigurare, pentru că plătești puțin pentru un risc enorm. Pentru dezvoltarea pieței de asigurări cred că sunt importante reforma în sistemul de sănătate, coroborată cu deductibilitatea fiscală, pentru asigurările private de sănătate, asigurările de viață și pentru pensiile private, Pilonul III”, a declarat, pentru Economistul, Alexandru Ivan, director general la Trust Brokers.

Piața asigurărilor nu s-a dezvoltat, are aceleași produse

tabel-trusted-brokers

Reprezentantul Trust Brokers apreciază că, din cauza puterii scăzute de cumpărare și a educației financiare deficitare, piața asigurărilor din România s-a dezvoltat foarte puțin sau chiar deloc. „A rămas cu aceleași asigurări de autovehicule (RCA și Casco), care în prezent reprezintă peste 70% din totalul asigurărilor. Deși, în ultimii ani, pe piața asigurărilor s-au înregistrat și falimente, deocamdată e greu de spus ce efecte au produs acestea asupra pieței. Falimentele Astra și Carpatica au însemnat o curățare a pieței, pentru că cele mai multe reclamații pentru neplată veneau de la aceste companii. Aceste scandaluri pe noi nu ne-au afectat aproape deloc, pentru că noi am pus pe primul loc satisfacerea clientului și pe urmă câștigurile”, spune Alexandru Ivan.

Oamenii trebuie să înțeleagă că fac asigurarea pentru ei

Obligativitatea asigurării locuințelor nu a avut nici un efect asupra pieței pentru că, atâta timp cât nimeni nu verifică dacă oamenii își asigură casele, aceștia nu o fac. Singura constrângere e aceea că asigurătorii nu fac asigurări facultative fără asigurarea obligatorie. „Ar trebui să înțeleagă că este pentru ei, că în cazul unui cutremur lucrurile nu vor sta deloc bine. În ceea ce privește riscurile, prin asigurarea obligatorie a locuinței (PAD) sunt asigurate calamitățile naturale: cutremurele, alunecările de teren și inundațiile. În cazul Bucureștiului, cea mai probabilă calamitate este cutremurul”.
Un domeniu sensibil și cu o mare nevoie de asigurări este agricultura, dar riscurile mari nu au conturat până acum soluții pentru acest sector. Societățile de asigurări nu au produse pentru agricultori. Nu sunt asigurate grindina, seceta și înghețul și asta este o problemă, mai ales în contextul fenomenelor meteo extreme înregistrate în ultimii ani.
„Societățile de asigurări consideră că este un risc prea mare dacă statul nu intervine. În ultimii ani, piața asigurărilor se confruntă și cu o creștere a daunalității. În ultima perioadă, în România se acordă despăgubiri din ce în ce mai mari pentru vătămare corporală și nu există o practică a instanțelor pentru uniformizarea sumei”, afirmă directorul general al Trust Brokers.

Trust Brokers, cinci ani de creștere

Trust Brokers a fost fondată în vara anului 2011 și are ca activitate intermedierea de asigurări, fiind în topul celor mai importanți brokeri de asigurare din țară. Compania oferă servicii de intermediere de asigurări atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice.
De la înființarea sa a crescut constant. „Profesionalismul, transparența și calitatea serviciilor sunt atuurile principale pentru care clienții ne-au rămas alături de-a lungul timpului”, declară Alexandru Ivan.

comentarii
arhivă

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!
comments powered by Disqus


articole
din aceeași categorie
arhivă

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat „Programul de Guvernare 2016-2020 al mediului de afaceri”. „Acesta a fost transmis tuturor partidelor politice și așteptăm să ne cheme la discuții să vedem cine și-l asumă. Avem câteva semnale de la partidele mari că ar fi interesate”, a declarat Florin Jianu, președintele CNIPMMR. Programul este structurat pe șapte capitole și cuprinde Măsuri administrative/instituționale, Accesul la finanțare, Sprijinirea și promovarea antreprenoriatului, Stimularea creării de locuri de muncă în sectorul privat, IMM-urile inovative și internaționalizarea, Sprijinirea turismului, Măsuri legislative.

Companie cu capital privat, integral românesc, înființată în anul 1999, este distribuitor național al input-urilor de bază pentru producția agricolă: know-how, semințe, produse pentru protecția plantelor, îngrășăminte pentru sol, fertilizanți foliari, bioregulatori etc. Clienții (partenerii) săi sunt fermieri din toată țara (cultivatori), distribuitori locali, procesatori de produse agricole. Micii fermieri sunt deserviți fie prin magazinul propriu, fie prin intermediul magazinelor sau a distribuitorilor locali.

Industria auto a devenit una dintre ramurile importante ale economiei românești. Între sectoarele economice, aceasta se plasează pe locul al patrulea, cu o pondere de 4,7% din total, aproape la egalitate cu sectorul producerii de energie care deține, la nivelul anului trecut, 4,9%. De la preluarea companiei Automobile Dacia de către grupul francez Renault în 2005, numărul companiilor din domeniu, precum și afacerile acestora, a crescut de peste cinci ori în 10 ani, de la 3,8 miliarde euro la peste 20 miliarde euro în 2015. Cu toate acestea, ponderea Automobile Dacia și Ford în cifra de afaceri a întregului sector a scăzut la mai puțin de o treime, 71% aparținând companiilor producătoare de piese și subansamble, conform datelor comunicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Ascensiunea puternică, care a devansat așteptările specialiștilor, s-a bazat aproape exclusiv pe investiții străine. Astfel, procentajul din cifra de afaceri care a revenit companiilor cu capital românesc din totalul celei înregistrate în industria auto a fost, în 2014, de 12%. Sectorul auto deține însă cea mai mare pondere la export, cu aproape un sfert din total, în 2015 valoarea exporturilor însumând 13 miliarde euro.

Nici Apple sau Samsung nu mai sunt ce au fost odinioară. În lumea gadgeturilor, odinioară e sinonim cu patru-cinci ani în urmă. Se pare că cei doi giganți mondiali, care au pus la pământ alte nume grele ale industriei, precum Nokia, Sony sau Motorola, sunt pe cale de a fi depășite de dragonii „made in China”, care cresc în cinci ani de la aproape nimic la peste 45 miliarde dolari – valoare de piață – cazul Xiaomi.

Interviu cu ing. Ciprian Pahonțu, director general al Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva

Interviu cu Mihai Cristian Dărmănescu, creatorul brandului Alfredo Seafood, unul dintre primii trei cei mai importanți jucători de pe piața importatorilor și distribuitorilor de pește și fructe de mare

Președintele României a promulgat recent Legea Supermarketurilor. Fermierii s-au temut că legea care le-ar facilita accesul în supermarketuri ar putea fi blocată ca urmare a presiunilor uriașe exercitate de reprezentanții marilor retaileri. Odată cu intrarea în vigoare a legii marile rețele de magazine sunt obligate să se aprovizioneze „pe lanțul scurt”, adică din zonele apropiate, ceea ce ar asigura și o prospețime a alimentelor. Există însă și excepții. Atunci când pe „lanțul scurt” nu se pot asigura cantitățile necesare, aprovizionarea se poate face cu produse din afara „lanțului scurt”. „Este o poveste că fermierii români nu au suficientă marfă să aprovizioneze supermarketurile. Producem, dar pentru că fermierii nu au avut unde să vândă, s-au orientat către export. De exemplu, eu înainte de intrarea pe piață a supermarketurilor produceam 7.000-8.000 de tone de cartofi. Acum produc doar 10 tone, pentru că nu am unde să vând. Dacă aș avea unde să vând, aș produce mai mult”, a declarat pentru „Economistul” președintele Ligii Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu. 

În mod evident, votul britanicilor pentru ieșirea din Uniunea Europeană a reprezentat un șoc pentru aproape toată lumea. Spun pentru aproape toată lumea pentru că anumite semne existau încă dinainte. În bătălia dusă de părțile direct implicate au fost aduse tot felul de argumente unele reale, altele mai puțin. Au trecut deja mai mult de 10 zile de la votul istoric și lucrurile încep să se clarifice. Reacțiile imediate încep să se estompeze, luciditatea luând locul isteriei și pesimismului catastrofic.

Declarativ, politicieni, analiști, sau experți recunosc importanța antreprenoriatului autohton. În realitate, deciziile curente ale Guvernului, Parlamentului și, în cele mai multe cazuri, chiar ale autorităților locale nu fac decât să descurajeze pe cei dispuși să-și riște banii, familia, viața personală, pentru a da viață unei afaceri, pentru a fi propriul său stăpân și pentru a face profit.

editorial Capitalul are roți, el vine singur dacă nu-i așternem gropi în față. Capitalul are roți și fuge ușor de un Stat-barieră. citește mai mult
analiticAți auzit de fractali? Ia uitați-vă la copaci! Ce vedeți? Niște structuri asimetrice, dar repetitive? Fractal este – potrivit definiției pe care o poate găsi oricine pe wikipedia – „o figură geometrică fragmentată sau frântă, care poate fi divizată în părți, astfel încât fiecare dintre acestea să fie (cel puțin) o copie miniaturală a întregului”. Termenul a fost introdus, în 1975, de Benoit Mandelbrot și provine din latinescul fractus, care înseamnă „fracturat” sau „spart”.
analiticÎn proiectul de buget pe anul 2016 al noului cabinet Dacian Cioloș, bugetul Serviciului Român de Informații (SRI) înregistrează o creștere spectaculoasă de aproape 20%, de la 1,55 miliarde lei în anul curent la 1,85 miliarde anul viitor. Această creștere bugetară extraordinară vine după o serie de impresionante creșteri succesive în cei doi ani precedenți, astfel încât din 2013 bugetul serviciului intern de informații sau de securitate a țării – sau, în orice caz, bugetul principalului serviciu interior de informații și securitate, că mai sunt câteva – a crescut cu nu mai puțin de 60%!
analiticSe discută, în ultimul timp, tot mai mult și mai insistent despre marile nereguli și abuzuri comise în procesul retrocedării bunurilor imobiliare (terenuri agricole, păduri, clădiri) naționalizate sau confiscate în timpul regimului comunist dictatorial. Pe măsură ce se înmulțesc dezvăluirile făcute de mass-media privind jaful nerușinat asupra patrimoniului național, crește nedumerirea și, totodată, indignarea opiniei publice autohtone, incapabilă să înțeleagă cum a fost posibil ca legi menite să repare marile nedreptăți, daunele (...)
Articole recomandate
Citește online varianta digitală
ECONOMISTUL nr. 16-17, 2016
Economistul 16-17, 14 octombrie 2016
Evenimente ASPES
Curs valutar
Social media
Alpha Bank
Alpha IMMpremier
Alpha IMMpremier
Alpha IMM Import-Export
Alpha IMM Import-Export
  • CECCAR
  • ASE
  • AFER
  • ROMSILVA
  • CAFR
  • BNR
  • ANAF
  • Curtea de Conturi
  • InterAgro
  • Catena
  • ICR
  • FNGCIMM
  • FRC
  • FRGC
  • Ministerul Economiei
  • SIF Banat-Crișana
  • AlphaBank
  • AOAR
  • PRO INVEST
  • Dignitas
  • The Money Channel
  • The Money Channel
  • Revista Audit Financiar
  • Revista PRACTICI DE AUDIT
  • Informația legislativă de care ai nevoie
  • Energy Report
  • Economia Online
  • Amfiteatru Economic
  • Œconomica
  • AIESEC
  • ASER
  • Hyperion
  • ISMB
  • Manpres
  • MailMan


rubrici ECONOMISTUL
Afaceri globale Am citit pentru dumneavoastră Business Cercetare, dezvoltare Dosar Finanțare Fonduri europene În dezbatere Macroeconomie Punctul pe I