Bine ați venit la  ECONOMISTUL!
Săptămânalul comunității economico-financiare din România

Revista Economistul te ține la curent cu ultimele știri, informații, articole și analize din domeniile economic, financiar, academic național și internațional.

cultură
și civilizație economică abonamente
Fii alături de noi în mediul social online și devino fanul nostru pe rețelele de socializare!

Economistul.ro folosește cookie-uri
Cookie-urile sunt fișiere text stocate pe calculatorul dvs. pentru a face experiența navigării pe site mai eficientă și mai plăcută.
Prin continuarea navigării, confirmați că sunteți de acord cu folosirea cookie-urilor - află mai multe despre cookie-uri
Mergi sus
ECONOMISTUL
arhivă
print
a+
a-

Naturevo, un business 100% românesc

Economistul nr. 16-17, 14 octombrie 2016


Naturevo, un business 100% românesc

Companie cu capital privat, integral românesc, înființată în anul 1999, este distribuitor național al input-urilor de bază pentru producția agricolă: know-how, semințe, produse pentru protecția plantelor, îngrășăminte pentru sol, fertilizanți foliari, bioregulatori etc. Clienții (partenerii) săi sunt fermieri din toată țara (cultivatori), distribuitori locali, procesatori de produse agricole. Micii fermieri sunt deserviți fie prin magazinul propriu, fie prin intermediul magazinelor sau a distribuitorilor locali.

FIRMĂ DE TIP „CLUSTER” 

Naturevo este o firmă de tip „cluster”. Astfel, selecția furnizorilor se face la nivelul standardelor internaționale, utilizând doar produse acceptate la nivel UE; distribuția produselor se face în paralel cu know-how-ul necesar; compania sprijină desfacerea produselor agricole obținute de fermieri către piețele interne și internaționale; echipa de vânzări reunește ingineri agronomi cu cunoștințe complexe în domeniul agricol și care beneficiază de training în mod continuu, pentru dezvoltarea și consolidarea cunoștințelor. Naturevo are ca  firme afiliate: Naturevo Praxis SRL; Naturevo Barter SRL; Naturevo Bulgaria OOD.

VALORI NATUREVO

FLEXIBILITATE
PROFESIONALISM
ÎNCREDERE
EMPATIE
CONSULTANȚĂ
CERCETARE ȘI INOVAȚIE
ÎNVĂȚARE CONTINUĂ

MISIUNE  NATUREVO 

Naturevo identifică nevoile fermierilor din România, cărora le recomandă soluții de calitate sub marca tehnologiilor Flexitechagro® pentru agricultură. Tehnologiile Flexitechagro® sunt rezultatul cercetării și inovării continue și reprezintă soluții adaptate condițiilor specifice din România și a schimbărilor climatice din ultimii ani, pentru realizarea unei agriculturi durabile. Naturevo sprijină fermierii pentru a obține producții mai mari, mai curate și produse de o calitate superioară, în condițiile menținerii și îmbunătățirii ecosistemelor. Totodată, Naturevo oferă valoare adăugată produselor din portofoliu prin asigurarea consultanței pentru problemele fermierilor din toate zonele țării și contribuie la creșterea nivelului de trai, prin asigurarea accesibilității la cele mai noi informații în domeniul nutriției și protecției plantelor.

CERCETARE-DEZVOLTARE 

Activitatea de cercetare și dezvoltare derulată de Naturevo are ca rezultat selectarea și introducerea în programe a produselor care cresc randamentul de utilizare a nutrienților, reduc consumurile energetice și de apă, cresc rezistența plantelor la factorii de stres biotic și abiotic. De asemenea, Naturevo dezvoltă programe integrate pe bază de teste multiple în locații diferite,în funcție de condițiile pedo-climatice specifice. În plus, Naturevo elaborează teste de compatibilitate fizică, stabilește rețete optime, tehnice și economice și întocmește programe adaptate dinamic în funcție de evoluția factorilor de producție (sol, climă, echipamente).

PROGRAME NATUREVO

FLEXITECHagro® – tehnologii flexibile pentru agricultură cu produse care cresc randamentul de utilizarea a nutrienților, reduc consumurile energetice și de apă și cresc rezistența plantelor la factorii de stres biotic și abiotic.

Naturevo ECO – tehnologii pentru agricultura ecologică. Naturevo, distribuitor autorizat din România de produse pentru agricultură ecologică, certificat de Organismul de Certificare AustriaBioGarantie.

Concept 0,00 reziduuri – îmbinarea armonioasă a factorilor de producție, astfel încât în produsul agricol să nu existe reziduuri sau limitele să fie mult sub cele acceptate.

PROGRAME NATUREVO  FLEXITECHagro® 

FLEXITECHagro® înseamnă tehnologii flexibile pentru diverse culturi și zone pedo-climatice.

Aspecte determinante în elaborarea tehnologiilor:

  • Specificitatea și diversitatea condițiilor de cultură a plantelor (sol, climă, loc etc.);
  • Dinamica factorilor de producție de-a lungul vegetației;
  • Potențialul tehnico-economic al fermierilor;
  • Evaluarea profitabilității;
  • Respectarea principiilor și recomandărilor de bune practici – agricultură durabilă;
  • Asigurarea profitabilității culturii;
  • Trasabilitatea produsului agricol.

MIJLOACE UTILIZATE ÎN PROGRAMELE FLEXITECHagro®:

  •  Cele mai noi cunoștințe în domeniu;
  •  Ghidurile de bune practici agricole – conform cu legislația UE și recomandările agrotehnice;
  •  Semințe și material de plantat în funcție de zonele de cultură și de specificitatea condițiilor locale;
  •  Îngrășăminte de sol adaptate pentru caracteristicile solului, plantă cultivată, cultura anterioară și creșterea randamentului de utilizare a elementelor nutritive etc.;
  •  Fertilizanți foliari complecși cu macro și microelemente specifice pentru culturi, faze de vegetație, carențe, cu efecte complementare, sinergice sau colaterale etc.

MIJLOACE UTILIZATE ÎN PROGRAMELE FLEXITECHagro®:

  •  Insecticide, fungicide, erbicide, acaricide, rodenticide integrate în programele FLEXITECHagro®, la nivel ICM (Management Integrat al Culturilor);
  •  Bioregulatori, stimulatori de creștere, metabolism, înrădăcinare, răsărire sau inhibitori;
  •  Produse pentru tratarea semințelor și a materialului de plantat;
  •  Produse pentru combaterea dăunătorilor din depozite.

NATUREVO ECO

Sănătatea consumatorilor de produse agricole realizate prin agricultura ecologică și un mediu înconjurător curat sunt cele mai importante beneficii ale  folosirii produselor ecologice. Naturevo selectează de la furnizori internaționali produse care sunt pretabile agriculturii ecologice și le recomandă în programele FLEXITECHagro® – ecologic. În acest scop sunt folosite produse cu viteză mare de degradare în sol, mediu, plantă, sunt adăugate produse care măresc viteza de degradare a unor pesticide sau fertilizanți, sunt folosite produse naturale cu efecte de mărire a rezistenței la infecții, factori de stres și este potențată activitatea microorganismelor folositoare, îmbunătățind absorbția selectivă.

Naturevo este primul distribuitor autorizat din România de produse pentru agricultura ecologică, certificat de Organismul de Certificare AustriaBioGaranție

ACTIVITĂȚI NATUREVO

  • Distribuire la nivel național a input-urilor de bază pentru producția agricolă.
  •  Consultanță și soluții tehnice asigurate fermierilor prin intermediul echipei de vânzări, a departamentului tehnic și de marketing.
  •  Evaluare clienți și urmărire activități financiar-contabile și juridice.
  •  Barter – Naturevo preia de la fermieri mari cantități de produse agricole (cca. 6% din cifra de afaceri) și se implică în comerțul de tip barter cu legume și fructe, care se derulează majoritar pe piața internă.
  •  Transport în interes propriu și la terți, specializat pentru: mărfuri generale (1,5 t/3,5 t/7,5 t/24 t); mărfuri ADR (1,5 t/3,5 t/7,5 t/24 t); cereale (24 t).

PORTOFOLIU

Naturevo- Produse pentru protecția plantelor (PPP)-

Adama
Alcedo (Alchimex)
Arysta LifeScience
BASF
Bayer CropSciene
Dow AgroScience
Summit Agro
United Phosphorus Limited
Fertilizanți, bioregulatori, produse eco-

Ag-Chem
Altinco
Ameropa
Borealis L.A.T. Gmbh
CICH Navodari
Compo
Omya International
Timac Agro

SEMINȚE

Biocrop
Dow AgroScience
Euralis Semințe
Monsanto
RAGT
Saaten Union
SCDA Teleorman
Rapool Ring România

Portofoliul este dinamic și se adaptează în funcție de condițiile specifice pieței și pentru că este necesar ca tehnologiile să se adapteze la condițiile impuse de schimbările   climatice. Toate produsele incluse în portofoliu corespund principiilor impuse de agricultura durabilă. Portofoliul Naturevo cuprinde 600 de produse, respectiv 800 de repere active, dintre care: 33 produse exclusive, comercializate în diferite variante de ambalare și loturi (aprox. 80 repere).

Cuvinte cheie: Bio | eco | flexhiteck | naturevo | produse | seminte
comentarii
arhivă

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!
comments powered by Disqus


articole
din aceeași categorie
arhivă

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat „Programul de Guvernare 2016-2020 al mediului de afaceri”. „Acesta a fost transmis tuturor partidelor politice și așteptăm să ne cheme la discuții să vedem cine și-l asumă. Avem câteva semnale de la partidele mari că ar fi interesate”, a declarat Florin Jianu, președintele CNIPMMR. Programul este structurat pe șapte capitole și cuprinde Măsuri administrative/instituționale, Accesul la finanțare, Sprijinirea și promovarea antreprenoriatului, Stimularea creării de locuri de muncă în sectorul privat, IMM-urile inovative și internaționalizarea, Sprijinirea turismului, Măsuri legislative.

Industria auto a devenit una dintre ramurile importante ale economiei românești. Între sectoarele economice, aceasta se plasează pe locul al patrulea, cu o pondere de 4,7% din total, aproape la egalitate cu sectorul producerii de energie care deține, la nivelul anului trecut, 4,9%. De la preluarea companiei Automobile Dacia de către grupul francez Renault în 2005, numărul companiilor din domeniu, precum și afacerile acestora, a crescut de peste cinci ori în 10 ani, de la 3,8 miliarde euro la peste 20 miliarde euro în 2015. Cu toate acestea, ponderea Automobile Dacia și Ford în cifra de afaceri a întregului sector a scăzut la mai puțin de o treime, 71% aparținând companiilor producătoare de piese și subansamble, conform datelor comunicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Ascensiunea puternică, care a devansat așteptările specialiștilor, s-a bazat aproape exclusiv pe investiții străine. Astfel, procentajul din cifra de afaceri care a revenit companiilor cu capital românesc din totalul celei înregistrate în industria auto a fost, în 2014, de 12%. Sectorul auto deține însă cea mai mare pondere la export, cu aproape un sfert din total, în 2015 valoarea exporturilor însumând 13 miliarde euro.

Nici Apple sau Samsung nu mai sunt ce au fost odinioară. În lumea gadgeturilor, odinioară e sinonim cu patru-cinci ani în urmă. Se pare că cei doi giganți mondiali, care au pus la pământ alte nume grele ale industriei, precum Nokia, Sony sau Motorola, sunt pe cale de a fi depășite de dragonii „made in China”, care cresc în cinci ani de la aproape nimic la peste 45 miliarde dolari – valoare de piață – cazul Xiaomi.

Interviu cu ing. Ciprian Pahonțu, director general al Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva

Interviu cu Mihai Cristian Dărmănescu, creatorul brandului Alfredo Seafood, unul dintre primii trei cei mai importanți jucători de pe piața importatorilor și distribuitorilor de pește și fructe de mare

Dacă în ultimii ani piața asigurărilor s-a confruntat cu probleme din cauza crizei ce a debutat în anul 2008, societățile de brokeraj își consolidează poziția, tot mai mulți români înțelegând că apelarea la un broker de asigurări nu presupune costuri suplimentare și este o soluție în avantajul lor.

Președintele României a promulgat recent Legea Supermarketurilor. Fermierii s-au temut că legea care le-ar facilita accesul în supermarketuri ar putea fi blocată ca urmare a presiunilor uriașe exercitate de reprezentanții marilor retaileri. Odată cu intrarea în vigoare a legii marile rețele de magazine sunt obligate să se aprovizioneze „pe lanțul scurt”, adică din zonele apropiate, ceea ce ar asigura și o prospețime a alimentelor. Există însă și excepții. Atunci când pe „lanțul scurt” nu se pot asigura cantitățile necesare, aprovizionarea se poate face cu produse din afara „lanțului scurt”. „Este o poveste că fermierii români nu au suficientă marfă să aprovizioneze supermarketurile. Producem, dar pentru că fermierii nu au avut unde să vândă, s-au orientat către export. De exemplu, eu înainte de intrarea pe piață a supermarketurilor produceam 7.000-8.000 de tone de cartofi. Acum produc doar 10 tone, pentru că nu am unde să vând. Dacă aș avea unde să vând, aș produce mai mult”, a declarat pentru „Economistul” președintele Ligii Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu. 

În mod evident, votul britanicilor pentru ieșirea din Uniunea Europeană a reprezentat un șoc pentru aproape toată lumea. Spun pentru aproape toată lumea pentru că anumite semne existau încă dinainte. În bătălia dusă de părțile direct implicate au fost aduse tot felul de argumente unele reale, altele mai puțin. Au trecut deja mai mult de 10 zile de la votul istoric și lucrurile încep să se clarifice. Reacțiile imediate încep să se estompeze, luciditatea luând locul isteriei și pesimismului catastrofic.

Declarativ, politicieni, analiști, sau experți recunosc importanța antreprenoriatului autohton. În realitate, deciziile curente ale Guvernului, Parlamentului și, în cele mai multe cazuri, chiar ale autorităților locale nu fac decât să descurajeze pe cei dispuși să-și riște banii, familia, viața personală, pentru a da viață unei afaceri, pentru a fi propriul său stăpân și pentru a face profit.

editorial Capitalul are roți, el vine singur dacă nu-i așternem gropi în față. Capitalul are roți și fuge ușor de un Stat-barieră. citește mai mult
analiticAți auzit de fractali? Ia uitați-vă la copaci! Ce vedeți? Niște structuri asimetrice, dar repetitive? Fractal este – potrivit definiției pe care o poate găsi oricine pe wikipedia – „o figură geometrică fragmentată sau frântă, care poate fi divizată în părți, astfel încât fiecare dintre acestea să fie (cel puțin) o copie miniaturală a întregului”. Termenul a fost introdus, în 1975, de Benoit Mandelbrot și provine din latinescul fractus, care înseamnă „fracturat” sau „spart”.
analiticÎn proiectul de buget pe anul 2016 al noului cabinet Dacian Cioloș, bugetul Serviciului Român de Informații (SRI) înregistrează o creștere spectaculoasă de aproape 20%, de la 1,55 miliarde lei în anul curent la 1,85 miliarde anul viitor. Această creștere bugetară extraordinară vine după o serie de impresionante creșteri succesive în cei doi ani precedenți, astfel încât din 2013 bugetul serviciului intern de informații sau de securitate a țării – sau, în orice caz, bugetul principalului serviciu interior de informații și securitate, că mai sunt câteva – a crescut cu nu mai puțin de 60%!
analiticSe discută, în ultimul timp, tot mai mult și mai insistent despre marile nereguli și abuzuri comise în procesul retrocedării bunurilor imobiliare (terenuri agricole, păduri, clădiri) naționalizate sau confiscate în timpul regimului comunist dictatorial. Pe măsură ce se înmulțesc dezvăluirile făcute de mass-media privind jaful nerușinat asupra patrimoniului național, crește nedumerirea și, totodată, indignarea opiniei publice autohtone, incapabilă să înțeleagă cum a fost posibil ca legi menite să repare marile nedreptăți, daunele (...)
Articole recomandate
Citește online varianta digitală
ECONOMISTUL nr. 16-17, 2016
Economistul 16-17, 14 octombrie 2016
Evenimente ASPES
Curs valutar
Social media
Alpha Bank
Alpha IMMpremier
Alpha IMMpremier
Alpha IMM Import-Export
Alpha IMM Import-Export
  • CECCAR
  • ASE
  • AFER
  • ROMSILVA
  • CAFR
  • BNR
  • ANAF
  • Curtea de Conturi
  • InterAgro
  • Catena
  • ICR
  • FNGCIMM
  • FRC
  • FRGC
  • Ministerul Economiei
  • SIF Banat-Crișana
  • AlphaBank
  • AOAR
  • PRO INVEST
  • Dignitas
  • The Money Channel
  • The Money Channel
  • Revista Audit Financiar
  • Revista PRACTICI DE AUDIT
  • Informația legislativă de care ai nevoie
  • Energy Report
  • Economia Online
  • Amfiteatru Economic
  • Œconomica
  • AIESEC
  • ASER
  • Hyperion
  • ISMB
  • Manpres
  • MailMan


rubrici ECONOMISTUL
Afaceri globale Am citit pentru dumneavoastră Business Cercetare, dezvoltare Dosar Finanțare Fonduri europene În dezbatere Macroeconomie Punctul pe I